Belastingaangifte 2017 – Durf jij nog de belastingtelefoon te bellen? – vraag het aan mijnonlinebelastingadviseur

Mensen maken fouten, soms zijn dat dure fouten. Dat kan en mag allemaal, maar als je verwacht dat een antwoord goed is en je hebt het gevoel met een partij te maken te hebben die je kunt vertrouwen, dan is zo’n fout erg zuur. Daarbij komt dat we Nederlander zijn, we zitten graag voor een dubbeltje of minder op de eerste rang. In dit geval is dat erg duur. Je hebt geen zekerheid, je kunt niet zeggen dat je de oplossing hebt gekregen van iemand van de Belastingtelefoon dat heeft geen enkele waarde!  

Natuurlijk zijn het aardige mensen, maar wat je wilt is een goed antwoord voor het probleem dat je hebt’

Betaalde adviseur

Vaak lees je in de krant of op internet: heb je vragen die een beetje complex zijn neem dan een betaalde belastingadviseur. Iemand die je vragen wel kan oplossen, iemand die je vertrouwen geeft en je zelfs van tips kan voorzien. Wij merken maar al te vaak dat:

  • Mensen niet vragen waar ze recht op hebben. Men weet het niet.
  • Mensen boetes zondermeer betalen. Vragen om vermindering of kwijtschelding mag altijd.
  • Mensen denken laat ik maar snel akkoord geven dan ben ik er vanaf.

 Je kunt gebruikmaken van mijnonlinebelastingadviseur. Dit kan overdag en in de avonduren. Op de site van mijnonlinebelastingadviseur staat alles aangegeven en wordt uitgelegd hoe het werkt. Je hoeft niet eens naar ze toe, het kan allemaal van computer naar computer en het is veilig.

De mensen van mijnonlinebelastingadviseur doen jaarlijks honderden belastingaangiften. Ze doen dat voor Cazis fiscale hulp, maar ook voor mijnonlinebelastingadviseur. Het bedrijf staat onder controle van de Belastingdienst.

Mijnonlinebelastingadviseur geeft garantie. Mocht het zijn dat er toch nog een verzoek komt van de Belastingdienst over de belastingaangifte dan kun je kosteloos contact opnemen met mijnonlinebelastingadviseur om aan het verzoek van de inspecteur te voldoen.

‘Wat is er prettiger dan zeker te weten dat de belastingaangifte goed is gedaan!’

De Consumentenbond doet ieder jaar onderzoek naar de kwaliteit van de Belastingtelefoon. Hier volgt het artikel dat geschreven is door de Consumentenbond, april 2018. 

————————————————————————————————————————————

Weer onvoldoende voor Belastingtelefoon

De Belastingtelefoon krijgt voor het zesde jaar op rij een onvoldoende van de Consumentenbond. De fiscale kennis, onderzocht rond de jaarwisseling, krijgt een 4,8. Een herhaalonderzoek in maart laat lichte verbeteringen zien, maar de score van 5,4 is nog ver onder de maat, vindt de Consumentenbond.

Mysteryshoppers van de Consumentenbond legden in beide onderzoeken 5 vragen voor aan telkens 10 medewerkers van de Belastingtelefoon. Opvallend is dat de hulplijn de mist in ging bij vragen die in 2016 en 2017 óók al slecht werden beantwoord. Zo beantwoordden de medewerkers een vraag over recht op alleenstaande-ouderenkorting niet één keer juist. Mensen die de korting daardoor mislopen, kunnen voor € 876 het schip ingaan.

Ook bij een andere vraag kregen de mysterybellers nooit het goede antwoord. Doordat banken net voor de jaarwisseling gedane overschrijvingen vaak niet verwerken in het financieel jaaroverzicht, betalen consumenten al gauw te veel vermogensbelasting. De gegevens van het jaaroverzicht handmatig aanpassen mag, maar geen enkele medewerker wees op die mogelijkheid.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: ’Onbegrijpelijk dat de Belastingtelefoon vragen keer op keer fout beantwoordt. Minder dan de helft van onze vragen werd goed beantwoord. Terwijl consumenten die één fout maken, daarvoor al een boete kunnen krijgen. Consumenten moeten er op kunnen vertrouwen dat de informatie van de Belastingtelefoon gewoon klopt.’

Specialisten team

Het onderzoek laat wel een lichte verbetering zien ten opzichte van vorig jaar. Het ietwat hogere rapportcijfer in maart is te danken aan het feit dat de hulplijn de mysterybellers met een zorgvraag toen doorverbonden met een nieuwe ‘specialistenafdeling voor de zorgkosten’. Die gaf beduidend betere antwoorden dan de callcentermedewerkers rond de jaarwisseling. De Belastingdienst meldt dat het deze aangifteperiode proefdraait met een nieuwe aanpak waarbij fiscaalinhoudelijke vragen vaker terechtkomen bij één groep daarvoor opgeleide informanten.

Het artikel over het onderzoek naar de Belastingtelefoon staat uitgebreid in de Consumentengids van april 2018. Klik hier voor het gehele artikel (gratis). 

————————————————————————————————————————————

Veel succes met het invullen van de belastingaangifte. Kun je wel wat hulp gebruiken, maak nu een afspraak en doe de aangifte samen met een van onze consulenten. Het is niet duur en het gaat echt gemakkelijker dan je denkt. Kijk op mijnonlinebelastingadviseur.nl voor meer informatie.

‘De mensen van mijnonlinebelastingadviseur doen jaarlijks honderden belastingaangiften’’
> meer artikelen <